OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ

OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ

17.01.2021 381

ÖĞRENCİNİN OKUL BAŞARISINDA AİLENİN YAPMASI GEREKENLER

Gerek rehberlik servisi, gerekse öğretmenlerin veli görüşmelerinde ana gündem öğrencinin okul başarısı ve davranışlarıdır.

Biz eğitimciler olarak öğrencinin sorumlulukları kadar velinin de sorumlulukları olduğu kanaatindeyiz öğrenci profilleri incelendiği zaman iyi dediğimiz öğrencilerin aile yapılarının aile eğitimin ve ailenin eğitime verdiği önemin olumlu etkilerini görebiliyoruz.

Bu sebeple öğrencimizin okul yaşamında mutlu, başarılı ve iyi davranışlar göstermesi için veli olarak üzerimize düşen sorumlulukları bilmemiz ve yerine getirmemiz gerekmektedir. 

Sevgili anne ve babalar, Çocuğunuzun okul başarısı için;

  • Okulu ve öğretmenleri ile sıkı bir işbirliği kurmalıyız
  • Okul yaşantısı ile ilgilenmeli, anlattıklarını dinlemeliyiz.
  • Okul dışındaki arkadaşlarını ve ailelerini yakından tanımalıyız.
  • Çeşitli sorunları için sınıf öğretmenine ve rehber öğretmenine başvurabilirsiniz, çocuğunuzun sorun yaşadığı durumlarda gerekli yerlere başvurmasını sağlayabiliriz.
  • Öğüt vermek yerine örnek davranışlar, göstermeliyiz. Çocuklar duyduklarını değil gördüklerini uygular.
  • Aile ve evle ilgili konularda ve sorunlarda çocuğunuzun düşünce ve önerilerini alıp onunla konuşunuz.
  • Çocuğunuzu yemek yemeden, kahvaltı etmeden okula göndermemeliyiz.
  • Okula devam durumu ile yakından ilgilenmeliyiz.
  • Çocuğunuzun evde ders çalışmasını kontrol etmeliyiz. Ancak sürekli şekilde "ders çalış" ikazı olumsuz etki yapabilir. Onun yerine uygun ortam sağlayınız.
  • Konuları bilmeseniz ve test edemeseniz dahi onun çalışıp çalışmadığını takip edebilirsiniz. Çalışan anne-babalar yalnızca her gün evden çıkarken eve döndüğünde o gün yaptığı çalışmalara bakacağını söylemesi, belli aralıklarla kontrol edilmesi çocuk üzerinde bir kontrol sağlayacaktır.
  • Çocuklarınızın okul ve sınav başarılarına yönelik eleştirilerde bulunurken çocuğun kişiliğine yönelik değil davranışına yönelik eleştirilerde bulunmalı ve yapıcı olmalıyız.
  • Örneğin "Ne zaman iyi not aldın ki zaten, hiç şaşırmadım. Ne zaman adam olacaksın sen ?" şeklindeki eleştiri yerine " Çalışmadığın için yine zayıf aldın. Biraz gayret ettiğinde başarabileceğine eminim. Benim yardım edebileceğim bir şey var mı? Sence nerede sorun çıkıyor ?" diye sormak hem öğrencinin savunmaya ve saldırıya geçmesini engelleyecek hem de çözüm için düşünmesini sağlayacaktır.

İyi niyetle yaptığımız yanlışlar

 

  • Kıyaslamalar...

Ahmet amcanın oğlu fen lisesini kazanmış!

 

 

 

  • Yüksek beklentiler...

Sen kesin tıp okumalısın!

 

 

 

 

 

  • Mükemmeliyetçi yaklaşımlar,

Neden 90 alamadın?

 

 

 

 

 

 

  • Çocuğu suçlu hissettirme

Ben senin yaşındayken....

Yemedim yedirdim, giymedim giydirdim...

 

 

 

 

 

 

 

  • Çocuğun davranışlarını değil kişiliğini eleştirmek

Senden adam olmaz