MODA YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
Programın Amacı:
Moda Yönetimi Programı, tekstil, hazır giyim ve pazarlama sektöründe üretim planlama, model tasarımı, koleksiyon hazırlama ve moda aşamalarından üretim sonuna kadar mamulün her safhasında, üretime ve yönetime yönelik, profesyonel yöneticiler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Öğrenim süresi boyunca öğrenciye ders konularının teorik içeriği ile birlikte sektörün işletme, pazarlama, iletişim, marka, yönetim, tasarım, üretim ve dağıtım süreçlerinde vizyon kazanacak; yenilikçi, açık fikirli ve nitelikli eğitim verilmekte ve okulda elde edilen beceri ve pratiğin pekişmesi amaçlanmaktadır. Bu programdan mezun olanlar sektör ihtiyaçlarına paralel, güncel teknoloji kullanımı ve gelişen teknolojiye uyumlu bir eğitimden geçerek yeni mevcut pazarlar oluşturacaklardır.
Programın Hedefi
Bu programın hedefi iki yıllık ön lisans dönemi sonunda öğrencileri üretim planlama, model tasarımı , tekstil malzemelerini tanıma ve süreci yönetme gibi bilgilerle donatmaktır.
PROGRAMIN KAZANIMLARI
- Sektörün pazarlama, iletişim, yönetim, üretim ve dağıtım süreçlerine vizyon kazandıracak; yenilikçi açık fikirli bireyler yetiştirerek mevcut pazara yeni bir soluk getirir.
- İşletme, pazarlama, tasarım ve mağazacılık ile ilgili sağlam bir bilgi temeli oluşturur.
- Moda ile yakından ilgili, istekli ve tutkulu bireyler kendi moda-tasarım şirketlerini kurabilecek veya kariyerlerini planlayabilecekleri bir donanıma sahip olur.
- Moda dünyasında çalışan yaratıcı profesyonelleri ve moda endüstrisindeki uygulayıcılar ile öğrencileri buluşturarak kendine özgü bir öğrenme stratejisi geliştirerek öğrencilerin yaratıcı ve yönetsel yönlerini pekiştirir.
- Pazarlamanın dinamikleri ve bütün birimlerle nasıl bir uyum içinde çalışıldığı uygulamalı olarak öğrenilecek ve moda pazarlama süreçlerine hakim olur.
- Moda marka gelişim süreçlerine analitik ve yaratıcı bir bakış ile sürdürme yeteneği gelişir.
- Öğrenciye eğitim sürecinde endüstriyel diyalog ile analitik düşünebilmenin dinamizmi kazanır.
- Ürün oluşumundan perakende sürecine kadar tüm aşamaları teorik ve uygulamalı bir şekilde öğrenir.
- Tasarım ile ilgili genel bilgiye hakim olunacak, tasarım yöneticiliğini uygulamalı bir şekilde öğrenir.
- Sektörden başarılı örnekleri tanıyacak. Edinilen teorik bilgileri proje çalışması ile uygulama imkanı bulur.
- Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
- Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır.
MEZUNLARIN ÇALIŞMA ALANLARI
Mezunlarımız, moda ve tekstil sektöründe yer alan firmalarda, kamu kurum ve kuruluşlarında, ulusal ve uluslararası markalarda;
- Ürün Müdürü
- Tasarım Yöneticisi
- Marka Uzmanı
- Müşteri Temsilcisi
- Perakende Müdürü
- Mağaza Müdürü
- Pazarlama Uzmanı
- İletişim Yöneticisi
- Moda Editörlüğü
- Stil Danışmanlığı veya çeşitli üretim departmanlarında kariyer fırsatları bulacaklardır.
- Sektöre kendi atölyelerini, iş yerlerini, moda evi veya ofislerini açma fırsatları oluşturabileceklerdir.
Bu programdan dikey geçiş yapılabilecek lisans programları;
Moda Giyim Tasarımı
Moda Tasarımı
Moda ve Tekstil Tasarımı
Tekstil
Tekstil Mühendisliği
Tekstil Tasarımı
Tekstil ve Moda Tasarımı
Kaynak: https://www.iskur.gov.tr/